tiistai 19. huhtikuuta 2016

Pari muuttujaa ♡

Viime viikolla sain kaksi asiakasta koululle ja molemmille heistä tuli muutosta hiukseen, toiselle tosin hiukkasen enempi.

Tiistain värjäys-tunneille en saanut väriasiakasta, joten sain ottaa kaverin hiustenleikkaukseen ja olinkin jo suht kauan ootellu sormet syyhyten että pääsen toteuttamaan tälläsen leikkauksen, nimittäin sivusiilin ja toiselle puolelle kasvavaa kerrostusta. Sillon jo kun ekan kerran kuulin että kaveri haluaa sivusiilin olin heti sillein että "saanks mä leikkaa sen? Anna mun leikkaa se? Tuu mun koululle asiakkaaksi leikkaa se?", koska tuo olisi ihka ensimmäinen sivusiili, jonka leikkaan ja samalla myös eka erikoisempi leikkaus. 

Nniihpä mä sitten pääsin leikkaamaan kyseisen leikkauksen (: Ja viilasin oikeen kunnolla pilkkua tämän leikkauksen kanssa, että jokanen hiussuortuva on just eikä melkein niihku kuuluuki ja niihpä sitten oli ja loppu tulos näytti tältä:

Takaa ja molemmilta sivuilta:


Ja vielä kerran takaa:


Molemmat, asiakas ja minä oltiin tyytyväisiä leikkaukseen ja kuun loppupuolella sama asiakas tulee värjäykseen, myöhemmässä postauksessa siis siitä asiaa.

Toinen muuttuja oli mun oma äitee, joka tuli hiustenleikkaukseen ja värjäykseen. Äitee oli pitkään haaveillu uusista hiuksista ja nyt vihdoin koitti sen aika :) Leikkaus oli ensimmäinen tollanen leikkaus ihmis-asiakkaalle, jossa oli monta erilaista rakennetta, nimittäin; porrastusta, tasamittaista kerrostusta ja kasvavaa kerrostusta :)

Alotettiin projekti "uudet-hiukset" leikkaamalla ensin, koska väriä olisi mennyt astetta enempi hukkaan jos olisin aluksi värjännyt ja sitte vasta leikannut. Senttejä lähti varmaan päälimmäisistä hiuksista 10 ja tätä leikkausta oli tosi kiwa toteuttaa, koska uusi malli alkoi näkymään kohta kohdalta enemmän ja enemmän.

Leikkauksen jälkeen värjäsin niin että alemmissa pidemmissä hiuksissa oli astetta tummempaa väriä, mitä pääliosassa oli ja lopputulos näytti tämän muuttujan osalta tältä:

Ennen ja jälkeen takaa ja jälkeen sivulta:


Ja vielä kerran myös takaa:


Tässäki tapauksessa sekä minä että asiakas oltiin tyytyväisiä lopputulokseen. Äitee oli yllättävän ei-niin-jännittävä-asiakas, vaikka alussa hiukkasen jännitti alkaa leikkaamaan :)

Tälläset muutos leikkaukset ja värjäykset on just parhaita ja kiwoimpia toteuttaa. Ja varsinkin sillon kun asiakkaat on niin tyytyväisiä ku tässä tapauksessa, tulee itsellensäkin onnistunut iloinen fiilis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti