lauantai 10. syyskuuta 2016

Työharjoittelua


Koulu etenee samalla kun syksy etenee ja tällä viikolla tuli ilmottauduttua lokakuussa oleviin näyttöihin, jotka on toisiksi viimeiset ennen valmistumista, hui. Tulevissa näytöissä teen keväällä jääneen hiustenleikkauksen, parranajon ja kahdet värjäykset sekä permanentit, tekemistä siis taas riittää tulevassa näytössä.

Kuitenkin ennen näyttöjä ehtii tapahtua vaikka ja mitä, nimittäin työharjoittelu koulun yrityksessä alkoi ja jatkuu edelleen, joten sielä ehtii harjoitella vielä vähäsen.

Koulun yritys on parturi-kampaamo (nimeltään MeriKauneus) , jossa työntekijät on kaikki opiskelijoita ja paikalla on aina opettaja ohjaamassa ja tarkastamassa töitä.


Tähän mennessä yrityksessä mulla on ollut eniten hiustenleikkauksia ja mukaan on myös mahtunu pari permistä ja värjäyksiä.

Kuva mun instagram storiesista

Ja asiakkaita on todellakin riittäny plussana ja oon viihtynyt kyllä,  ainakin tietää että saa tehdä alan töitä, eikä joudu pelkästään siivoomaan. Lyhyesti siis JEE :)

Työharjoittelua mulla oli alussa 3 vuoroa viikossa ja jatkossa hetken 2 vuoroa, sekä illassa että aamussa, riippuen päivästä, esimerkiksi tulevana maanantaina on iltavuoro 12.30-20.00 ja eilen oli päivävuoro (8-16).  Ajat vaihtelee siis, mikä on hyvä, koska kokoaika ei jaksaisi olla vaan iltavuoroissa tai aamuissa.

Suoritettavia työharjoittelu tunteja mulla on vielä noin 250, eli syksy ja osa talvea menee työharjoittelussa, jotta saa tunnit täyteen ja kokemusta lisää ennen valmistumista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti